Älsklingens födelsedag

är det idag :) Och tänk att väderguden gillar honom så mycket så att han förärades med ett strålande solsken på eftermiddagen när han kom hem från jobbet, det är kärlek ;)

Idag fick han köpt smörgåstårta och den slank ner den med:)
På eftermiddagen tog vi en liten promenad i det goa vädret, helt underbart...

Tidigare idag var jag och fikade hos min goaste M, det var längesedan vi hade en sån där riktigt lång och mysig fuffestund tillsammans, så det var välbehövligt. När solen tittade fram invigde vi hennes nyinköpta superfina altanmöbler, spring is in the air...

Jag passade på att ta ut våran lilla kanin en stund, den stackarn har ju inte varit ute på hela vintern för det varit så kallt. Hon blev helt förvirrad och gjorde inte direkt några glädjeskutt som jag förväntade mig, det var nästan lite Ferdinand över henne..:) Men snart blir det varmare på nätterna med och då får hon flytta ut i uteburen igen.

Igår gjorde jag en supergod och superenkel spenatsoppa: fryst spenat, grädde, lök, vitpeppar och en buljongtärning. Servera gärna med kokt ägg. Mums!

När jag skulle handla mat igår så hade de nästan ingenting av de saker jag ville köpa så jag blev helt störd och kom mig inte för att tänka om, så det blir till att åka till affären idag igen och se om jag kan hitta lite inspiration.

Jag är så himskans trött hela tiden och bara längtar efter att få känna mig pigg igen, jag tror att det beror på mitt beroendeavbrott, jag har läst att man kan få en depression light av det och jag tror att det har drabbat mig. Men som sagt det går snart över, men det är inte så kul medans det pågår, men jag håller ut för trots att det är en tuff period så känner jag hela tiden fördelarna och de är så positiva så dem vill jag inte bli av med.

Har så konstiga tankar ibland när jag ser t ex reklam på tv för godis, "ska jag aldrig mer äta det goda..." Då kommer en känsla av saknad och tråkighet över mig... Men då försöker jag någonstans ta fram det positiva med att jag aldrig är äckligt mätt och känner mig helt uppsvälld längre som jag alltid gjorde varje kväll när jag mölat i mig allt godis och all dricka. Det är en klart positiv känsla som jag försöker putta bort den andra känslan med och hittills funkar det, även om det är tufft.

Jag ringde och pratade med en bilförsäljare idag som visste jätte-mycket :) Härligt med människor som kan sitt jobb! Han visste t om att det kommer en ny modell av Kia Picanto om 1,5 månad så han undrade om jag inte ville vänta tills dess så att jag får den senaste modellen, och det är klart att jag ville:) Den var jättefin och lite tuffare än den förra modellen så det är nog värt att vänta på:) Så fortsättning följer när vi fått reda på kostnaderna för den (för det visste han inte än) ;)

Hoppas att det blir sol imorgon igen, jag skulle verkligen vilja ha en heldag i min badenbaden, det gör så gott i själen:)

Nu ska jag åka till affären och se om jag hittar något fett o gott att peta i mig till kvällsmat :)

Ha det gott därute och var rädda om er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0