det lilla helvetet

I ett par dagar har jag genomgått ett litet helvete tror jag minsann.
Detta med beroende är ingen piece of cake, det sitter ju inpräntat i ryggmärgen o hjärnbarken och överallt tydligen...
Jag har känt mig lite off ett par dagar och då säger ju den lille röda med hornen som sitter på min axel att nu är det dags att äta godis och trösta sig lite, det brukar ju hjälpa lite... Kom igen nu, liiiite godis kan du nog ta....

Samtidigt som jag inte har något sötsug så utspelar detta sig troligen p g a att jag programmerat mig själv på detta viset i så många år. Märkligt hur man funkar egentligen... Detta skulle kunna innebära att jag kunnat vräkt i mig massa gottis fast att jag egentligen inte var sugen bara för att det är ett så invant beteende.

Men vet ni? Jag gick inte på den lätte!! :)) Jag kopplade in den pyttelilla delen av min hjärna som kan uppfattas som något klokare än resten av den gråa sörjan och stod emot!! Yes!! Men det var ingen enkel match, den är jätte-tuff! Den har bestått av både lite ångest och tårar, men jag stod emot!!

Helt emot jantelagen kan jag faktiskt slå mig själv för bröstet idag och vara riktigt stolt över mig själv! F-n vad bra jag är!! :)

Mitt i allt igår så hade jag lovat min älskade sambo att jag skulle göra en smörgåstårta till honom. Han älskar smörgåstårta, men det är ju som bekant hysteriskt dyrt, så jag tänkte försöka mig på att göra en egen. jag hittade ett recept på nätet som verkade gott så igår hade jag lite terapi genom att skapa denna förhoppningsvis goda premiärtårta:)



.

Och titta där! Nu lyckades jag lägga in mitt första foto här i bloggen med :)
Den här får han sätta i sig alldeles själv, vilken lycka! (förhoppningsvis...;))

Igår åkte mitt lilla Troll till Gran Canaria med sin pappa:) Jätteroligt för henne och såå spännande med flygplan o allt:) Men hennes mamma tycker att det känns jobbigt att hon är så långt bort... Men en vecka går ju ganska fort så snart är hon hemma igen med massor av kuliga saker att berätta:)

Min frukost idag bestod av fil med keso o kanel, jag var inte jättehungrig imorse så det var en lätt o lagom frukost idag, tar man ett eller två kokta ägg med majonnäs till detta så är det en alldeles utomordentlig start på dagen för normalhungriga :)

Till middag blir det kyckling med fet currysås gjord på cremefraiche, vitlök och smör och givetvis curry ;)

Men nu mina vänner börjar det bli dags för fuffe, så jag avslutar här med att önska happy lördag everyhopa <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0