fröken velig var namnet

De som känner mig vet att jag har en tendens att vara lite velig och ibland inte alltid så beslutsam som jag önskar...
Som ni känner till så har jag ju de senaste veckorna ätit enl LCHF och jag tror verkligen att det är bra, men jag har känt mig väldigt instabil och jag är sååå hysteriskt trött och orkeslös. Det känns skitjobbigt. Jag har intalat mig själv att jag får låta kroppen ha sin tid att ställa om sig och det kan väl vara nog så klokt, men idag hände något som jag inte riktigt kan förklara...

Jag var med min fina Katarina på Plantagen, hon shoppade blommor och så tog vi en fuffe i Cafeét. Hon har kört Cambridge sedan i höstas och har blivit så himla smal o fin och hon tog sig en shake när vi gick runt därinne. Smick smack så var hennes middag klar och intagen! Där gick jag och funderade på vad tusan jag skulle äta när jag kom hem... Kände mig bara så rackarns trött på alltihop och fick för mig att jag ska testa Cambridge igen, för jag testade en påse i höstas men den hade så mycket bismak av aspartam så jag mådde lite illa av den.
Men jag kanske kunde stå ut för att det var så enkelt...

Tankarna virvlade igång och jag visste varken ut eller in, bara att jag vill bli pigg och få energi!

På hemvägen gick jag in på gymmet för att träffa min goa Anna som jobbar där och pratade med henne om mitt dilemma. Där har de ett viktminskningprogram God Balans som är shaker i olika smaker och då bestämde jag mig... Nu blir det God Balans... Jag tog en shake när jag kom hem och den var jättegod och inga bismaker.

Jaa ni fattar ju vilken hysteriskt velig människa jag kan vara, inte alltid, men just när det gäller detta så är det ju så viktigt att man mår bra och jag känner ju inte att jag gjort det på över en vecka nu.

Nu hoppas jag på att jag imorgon ska hålla mig mätt och bli piggare snart och även kunna lägga in träning i min vardag. Och när jag läste på om denna metoden så går man tydligen ner 1,5-5 kg / v så det ska bli spännande att se vad som händer och om jag kan hålla mig mätt på detta.
Sedan när jag nått min målvikt och ska börja leva utan pulver så blir det nog lite GI-inriktad kost för mig, jag tror att det är ett bra sätt att minska på kolhydraterna och ändå få äta gott och blandat...

Jaa detta var lite om mina I-landsproblem, kan verka så triviala men ack så stora för mig :)

Nu ska jag nog ta och kolla in en film, när jag kom hem förut så kände jag mig såå trött, men nu känns det som det kommer att ta ett tag tills jag somnar. Jag var ju uppe med tuppen imorse och lämnade in ena bilen på service och tog en PW hem i 25 minuter och med tanke på hur jag mått det sista och att jag sov ca 3 timmar inatt så var jag ju nästintill medvetslös när jag kom hem, så jag somnade gott och sov ända till kl 12, så det är inte så konstigt att jag inte är sovtrött än kanske...:)

Ha det gott därute och var rädda om er <3


Kommentarer
Postat av: Sarah & Thea

Hoppas att God baland fungerar bättre för dig! :)

2011-04-07 @ 14:51:58
URL: http://sarahkathrine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0