livet, ingen självklarhet

idag har mina tankar varit hos en fin vän till mig och hennes familj...
I höstas fick de beskedet att deras lilla 2-åriga dotter drabbats av akut leukemi och en fruktansvärd resa började...
Man kan inte föreställa sig vad de går igenom, helt plötsligt blir barncaneravdelningen deras nya hem, cellgifter, illamående och smärta blir deras vardag.
Det blev till slut så att de behövde göra en benmärgstransplantation på den lilla prinsessan och idag togs det prover för att se om det goda segrat över det onda, åhh vad vi alla i deras närhet håller tummarna att det är så att det goda segrat till slut!! Beskedet får de om 4-10 dagar, och jag kan tänka mig att det är väldigt långa dagar för dem...
Massor av kärlek till er <3

När något sådant händer någon man känner så blir det så skört på något sätt, vi vet ju aldrig vad som väntar imorgon eller om en timma och man försöker verkligen ta vara på livet och uppskatta sådant som vi ofta ser som självklarheter.
Jag är en person som tror att det finns en mening med allt som händer även om det är svårt att se det när man är mitt uppi något, men detta kan jag inte tänka mig att man någonsin kommer att se en mening med, det känns bara så onödigt fullständigt meningslöst...

För övrigt har denna dagen varit väääldigt lugn, jag har inte gjort någonting mer än att laga mat, tittat på tv och fikat med ett par vänner som kom förbi en sväng ikväll.

Till middag gjorde jag kålpudding, såå gott och såå längesedan jag åt det.
Blev lite förvånad när jag letade recept på nätet och hittade ett där man skulle ha sirap i den stekta vitkålen?? Snacka om dolt socker... Jag har aldrig haft någon sirap i min kålpudding och den har varit jättegod utan och det känns faktiskt helt knas att ens tänka sig det... Men men alla är olika, min blev väldigt god utan i alla fall och jag gjorde en god gräddsås till på lite sky från puddingen och grädde och soya, mums!

Känner mig fortfarande i obalans med allt som händer i min kropp just nu, men hoppas att det snart vänder.
Imorgon ska jag upp tidigt och lämna ena bilen på service, så då blir det en tidig morgonpromenad tillbaka hem och jag hoppas verkligen att vädret inte kommer att vara så strilande som det varit idag :)

Jag kommer att få lite hjälp med designen på min blogg av sötaste S och det är spännande att se vad hon hittar på:) Det är tydligen så att hon kan fixa o trixa med min bloggdesign utan att jag är med, så får jag gå in någonstans ( jag har ingen aning om hur eller var...;)) och kolla av innan det flyttas över hit, spännande :)

Nu ska jag ägna en stund åt att tänka på saker som jag är tacksam för, detta kan jag varmt rekommendera er alla att göra, jag ska försöka göra det iaf en gång om dagen, det är så lätt att ta saker och människor för givna...

Så jag börjar med att vara tacksam över er som väljer att läsa min blogg, tack fina ni, var rädda om er därute <3


Kommentarer
Postat av: Sarah & Thea

Spännande spännande ;)

2011-04-07 @ 11:55:51
URL: http://sarahkathrine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0