mattesnille och shopohollic

Hej alla fina :)

Den här helgen har bara varit helt underbar, förutom att min älskling har legat sjuk med halsont o feber.

I fredags fick jag ett hungerbryt och bröt verkligen ihop. Min underbara fina sambo pratade förstånd med mig oh fick mig att förstå att jag banne mig testat varenda diet som är någorlunda känd, men aldrig testat att kanske äta lite mer normalt och börja träna istället... Hmmm.... den tåldes att tänka på...

Jag fick med mig visakortet till vårt lilla torg och köpte hamburgare, cola, chips, choklad och tuttifrutti godisar.
Hamburgaren var himmelskt god och avnjöts mycket långsamt för att kunna njuta av varje tugga ordentligt, orkade dock inte äta upp hela, men jag blev mätt!
Colan var väldigt söt, men god, chipsen var goda men inte frosserigoda... Chokladen var god, men den riktigt mörka är godare, tuttifruttigodisarna var så söta så jag kunde bara inte äta dem, de gav jag bonusdottern.
Kan tillägga att ett, jaa ETT glas cola gick ner, sen var det stopp!

Vad har hänt?? Jag har ingen aning, men glad är jag, Hallelujamoment! 

På lördagen satt jag ute i den underbara solen i min sköna badenbaden (där jag f ö spenderade större delen av fredagen med...) vår granne kom ut och satte sig en stund och vi pratade lite proteinpulver mm, vilket jag tänkte äta lite nu om jag ska träna, men de flesta är ju sötade, men då vips så kom han ut med en underbart god proteindrink på ett naturellt proteinpulver blandat med vatten och frusna jordgubbar, MUMS!!! Smakade inte sött utan bara så lätt och jordgubbigt o gott :) Så där fick han en kund till sin hälsokostbutik :)

I fredags kom mitt älskade lilla Troll hem från Gran Canaria så igår var hon här några timmar, äntligen :)
Stackarn hade bränt sig i solen, så jag fick smörja och fixa riktiga krämer till henne lilla skruttan, men annars hade hon haft det jätte-bra.

Idag blev det sanering av badrummet på förmiddagen, gott att ha det gjort, sedan kom kompisen solen fram och då intog jag samma position som de två föregående dagarna, i badenbaden :) Idag var det riktigt varmt så det blev shorts o linnesolning.

Ett par grannar satt på sin uteplats och diskuterade något som skulle köpas in till deras uteplats, och jag följde en fantastiskt underhållande konversation när frun i huset skulle räkna ut hur mycket de skulle behöva av vad det nu var de skulle köpa: jaa det blir ju 40 totalt och så får vi dela det med 8 det blir ju 6.... Och så fortsatte konversationen kring dessa uträkningar. Jag satt och funderade på om jag skulle lägga mig i konversationen och meddela dem att det de skulle göra troligen skulle bli helt galet eftersom 6x8 inte är 40...
Nej tänkte jag, de får nog fixa detta ändå. Lite senare kom de hemkörandes med vad det nu var och då kom dottern i huset ut och så skulle det räknas igen (dottern kanske 15-16 år) Hon kunde överhuvudtaget inte gångertabellen förklarade hon för sina föräldrar, pappan talade då om hur viktigt det är med huvudräkning, jaa tänkte jag, kanske frugan skulle ta en komvux kurs och eftersom han höll med i hennes tidigare beräkningar så kanske han skulle hänga på, och, äpplet faller inte långt från päronträdet... :)

Jag träffade på ytterligare en granne på eftermiddagen. Hon pratade på om hur bra de trivdes och hopades att vi med skulle göra det, och det hade ju vart lite tufft med detta dyra boendet berättade hon, särskilt när hon vart arbetslös. Ja det är inte kul, svarade jag, jag är själv arbetslös så jag vet hur det är.
Nej det var jobbigt fortsatte hon, barnen kunde inte få något och det bakades högt o lågt och man hade knappt mat på bordet (de har 8 barn...). Oj då, sa jag, nej så illa har inte vi det som tur är, men jag saknar att kunna åka till stan o bara shoppa, sånt som man egentligen kanske inte behöver, bara för att man kan.
Va?? utbrister hon, du är väl inte shoppoholic??!! Öhh, neej, jag är kvinna...

Jaa så var mina upplevelser med några av de människor som vi nu ska campera ihop med i vår nya neighborhood... :)

På kvällen hade jag en pysslaommigsjälvstund:) Först färgade jag håret, sedan umgicks jag med min silképil och så fick jag med mig Bonusdottern på 1 timmas PW i den underbara vårkvällen.
När vi gick på en grusväg strax bortanför vårt hus så hamnade vi mitt uppi värsta grodparningen. Hela grusgången var full med parande grodor, jag har aldrig sett något liknande, men det var kul att se dem hoppa omkring med en på ryggen, det lär ju krylla av grodyngel i vår bäck snart...:)

Jaa mina vänner det var min helg det. Nu ska jag snart gå o sussa och hoppas att det blir en go måndag för oss alla :) Var rädda om er därute <3


Kommentarer
Postat av: Sarah & Thea

Skönt att du fick testat "det förbjudna" för ett ögonblick för att se att det faktiskt inte var så gott längre :)



Underbart med sol! :D

2011-04-11 @ 07:38:41
URL: http://sarahkathrine.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag håller med din sambo helt och fullt! Vad är egentligen en diet? Ett sett att få i sig mat regelbundet??? Eller? Ät regelbundet, är nyttigt och träna tycker jag låter som en perfekt ide´! Och se dig i den perfekta målvikten och släpp sedan allt och lita på att det blir så! Massa Love & kramar Ayla

2011-04-11 @ 08:17:20
URL: http://www.aylamaria.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0