nya skor...

...verkar vara en större utmaning än jag kunde tänka mig.
Idag åkte vi iväg till Deichmanns skor och de hade verkligen så mycket superfina skor, till kanonpriser, men inga vanliga vita sneakers i skinn som jag vill ha :( The skojakt continues...

Vi var också iväg och kollade på bil. Jag vill gärna prenumerera på en bil, det verkar så bra att ha en fast månadskostnad där allt utom bensinen ingår, så vi var och kollade in Kiabilar som har sådan miljöbilsprenumeration. Vi lyckades med konststycket att hitta en säljare som visste absolut ingenting.
Det han lyckades klämma fram var att om det går bra att återkomma imorgon så kan jag kolla upp saker och ting i lugn och ro, det blir nog bäst för bägge parter... Nej min lille vän, då går vi nog till någon annan som åtminstone vet vad bilarna kostar, inte ens det visste han...

Men hursom helst så blir det nog en liten söt Kia Picanto till mig, drar knappt någonting i bensin och en hyfsad månadsavgift för en helt ny bil (detta har jag kollat upp själv på nätet efter att vi kom hem;))

Igår läste jag ut min underbara bok som jag varmt kan rekommendera till er som gillar deckare: Fruset ögonblick av Camilla Ceder, det är hennes debutroman och jag ser verkligen fram emot fler böcker av henne:)

Nu när jag börjat med LCHF så ser jag inte längre viktnedgången som den största vinsten, jag har bestämt mig för att inte väga mig på ett tag, för jag fick min kickstart på -3 kg på 2 veckor och det var vad jag behövde för att motivera mig att fortsätta.
På vägen får jag så mycket annat positivt som verkligen är motiverande, jag har t ex inte tagit allergitabletter på 3 dagar, vilket jag gjort varje dag sedan vi tog in kaninen i vintras. Jag t om städade buren utan munskydd igår och fick ingen reaktion alls. Kollade in Annica Dahlqvists blogg och läste alla kommentarer om olika hälsovinster som hennes läsare delar med sig av, helt otroligt! Där var flera som hade upplevt samma sak med allergi och även astma, så nu hoppas jag att jag ska slippa min inhalator snart också :)
Ja nu tror jag att många tänker att det säkert är för att man VILL tro att man blir bättre, men jag skiter i vilket faktiskt, jag har ju kunnat ta bort min medicin och det är en vinst för mig :)

Jag känner mig lite halvknas idag så min apit har inte varit på topp, så dagens matintag har inte varit vad det brukar men till frukost åt jag fil, keso o kanel, mellanmål en skiva finn crisp med ishavssallad och en fuffe med grädde. När jag blir hungrig ska jag äta rökt bog med currysåsen som blev över igår.

Min lilla trollunge ringde från Gran Canaria idag, hon hade det bra men hade bränt sig i solen stackarn :(

Hoppas att ni alla haft en bra helg och var rädda om er därute <3

Kommentarer
Postat av: Maria

Goa du, snart kaffe tillsammans<3

2011-04-04 @ 13:46:01
URL: http://www.aylamaria.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0