Loooooong time....

Hej alla underbara :)

Nu är det oförskämt längesedan jag skrev och nu tar jag sats igen och ska försöka bättra mig.

Idag var jag iväg till Vårdcentralen för att få lite recept på allergimediciner mm. Jag inhalerar varje dag för min astma och har lyckats få svamp i bakre delen av munnen. Googlade om detta igår och fick upp info att det var väldigt viktigt att söka läkare vid dessa besvär för det kunde minsann vara cancer!! Ojojoj, nu blev man ju lite orolig. Jag hör till den kategorien av människor som inte gärna springer ner dörrarna hos doktorn, lite grann av en hypokondrikers motsats, låtsas jag inte om åkommorna så försvinner de nog...
Hur som helst så var jag långt ifrån ensam om beslutet att besöka VC på drop-in stunden, men till min glädje satt en av mina grannar i väntrummet så det blev en trevlig låååååång pratstund i väntan på besiktning.

Väl inne hos doktorn så förklarade jag att jag var ínte sjuk men behövde nya recept och när jag nu ändå var där kanske fröken doktorn kunde kika på min ev cancertunga? Jo det kunde hon... Oj då, mmmm vi går in i rummet här så jag får lyssna på lungorna och hjärtat... Hjälp... vad händer nu? Tusen tankar medan jag rabblar upp de recept jag behövde... När hon antecknat frågar jag lite lätt panikslagen, hur blev det med min tunga då? Ja just det! Jo det kan vara ett symptom på diabetes så jag skulle vilja ha ett blodsockerprov! Jaha...Ja diabetes är ju inte lika illa som cancer så visst vi tar ett blodprov.

På lite darriga ben gick jag till labbets väntrum och till min stora förskräckelse fick jag gå före alla som satt där. Ja nu var jag helt övertygad om att döden stod och lurade bakom hörnet, här var det snabba puckar så de kunde sätta in rätt behandling snabbt! Fram med handen, stick i fingret och vips! Det här visar ett helt normalt värde säger den underbara människan som roar sig med att sticka folk hela dagarna, WOW vilken lättnad!!! Efter 2,5 timmes dödsångest lämnade jag den fina Vårdcentralen med mycket lätta steg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0