Ännu en härlig vårdag

Visst blir vi glada när solen skiner på oss? Trots att det är lite kyligt i vinden så känns det så underbart ute :)

Idag har vi varit på tippen och slängt alla barrbuskar som vi tagit bort på tomten, och givetvis så blev det massor med bös i bilen, så nu får jag nog ta och köra den till en sådan där käck firma som tvättar in och utvändigt för runt 100-lappen :) Me like ;)
Efter tippen tog vi en tur till Backaplan igen, för att göra det vi missade igår.
Jag köpte en i-phone för en månad sedan och de skulle ta emot min gamla telefon som är sönder så kunde jag få ett skal till min nya telefon, jätte-käckt, så det gjorde jag idag och vilken tur jag hade att det var sista dagen som erbjudandet gällde, så nu har jag en rosa fin telefon :)

Jag måste ju också berätta att när jag vägde mig i morse så visade den snälla vågen att jag gått ner 2 kg på en vecka :))) Jätte-glad blev jag fast att jag vet att det är vattenkilona så känns det ändå kul att det händer något.

Vi beslutade oss också för att vänta med planteringen av buxbom eftersom de tydligen inte var klara med återställningen på vår framsida efter att de lagt om vattenrör där, så då kan de göra iordning där först så får vi se hur det blir innan vi grejar.

Eftersom det var så vårigt ute bestämde vi oss för att premiärgrilla idag.
De andra ska äta lamm, klyftpotatis och kantarellsås och jag ska äta fläskkotlett med bearnaisesås, MUMS!!

När vi kom hem från vår lilla shoppingrunda så åt jag nog den märkligaste lunchen jag ätit någonsin...
Avocado med skagenröra, brieost och rökt makrill.... Men det var faktiskt gott hur konstigt det än låter :)

En sak som jag är förundrad över är det här med killar och bilbälten...
Min sambo kör gärna en bra bit innan han tar på bältet och så fort vi närmar oss en parkeringsplats så åker bältet av, mitt ex gjorde likadant. När jag var på handledarkurs när min äldsta dotter skulle ta körkort så sa flera utav de manliga deltagarna att de ofta körde utan bälte. Det verkar som att killar tycker att det är på något sätt livsfarligt att ha bälte på sig... Spännande iakttagelse tycker jag, jag vet ingen av mina kvinnliga vänner som gör så... ;) Manligt o kvinnligt kanske? ;)

Nu är det dags att börja med maten så jag önskar er alla en underbar lördagskväll och glöm inte Earth Hour <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0