cocos eller kokos...?

Det är frågan... Jag stavar alltid cocos med c, men har sett att det finns de som stavar med k och då kan man ju börja fundera på vilket som är rätt:) Spelar ju egentligen ingen större roll eftersom det är ganska uppenbart vad man menar ändå, men ibland dyker det upp sådana där värdelösa funderingar som egentligen inte spelar någon roll.
Jag hade supermysigt och trevligt besök idag av en kär vän och hennes lilla goa dotter som är 6 månader.
Såå underbart go och glad liten tjej som bara skrattar hela tiden, man blir så glad bara man ser henne <3

Vi åt líte lunch här och då gjorde jag cocospannkakor, (därav min cocosfundering;)) med grädde och jordgubbar, mums!

Pannkakorna gör jag så här: 1 dl grädde, 2 ägg, 1dl cocos, vispa ihop och stek i mycket smör :)

Efter maten så lekte vi skönhetssalong jag och Å, medan mitt lilla Troll underhöll lilla söta bebisen, jag tonade håret och klippte luggen på Å och nopprade ögonbryn och färgade dem, jätte-kul och hon blev jätte-fin:) (hon gjorde detta verkligen på egen risk...;))

När våra besökare hade åkt hem åkte vi en sväng till affären för att fylla på mitt skafferi av fet mat.
Jag läste igår på ett LCHF forum att man ska äta mindre kolhydrater än jag gör om man vill att det ska hända något snabbt, så jag får nog ändra om lite i mitt matintag, jag äter för mycket mejerivaror för att få den snabba effekten, så idag bidde det pannbiffar, stekta i mycket fett och smöret från stekpannan östa över dem efter stekning och till det ICA:s färdiga Bearnaisesås, supergott, men jag blev mätt väldigt fort så jag misstänker att det blir ett mål till inom ett par timmar.
Jag köpte även Smetana, en slags gräddig produkt som är laktosfri, som jag ska testa för den har mindre kolhydrater är den turkiska matlagningsyoghurten som jag annars använder flitigt.
Men till min stora glädje har jag gått ner 1 kg sedan i måndags, jag vet ju att det är vätska som man tappar i början, men det känns ändå bra att det händer något:)

Vi har ju nyligen flyttat till radhus och här är det lite att pilla med. Bl a ska vi tapetsera överallt, vi har redan gjort vardagsrum, kök o vårt sovrum, så nästa gång är det hallen som ska snyggas till.
Det kan vara lite knepigt att bestämma sig märker vi när det är så många rum som ska göras, för varje tapet ska liksom passa ihop med de som de kommer att brytas med för vi har en väldigt öppen planlösning.
Vi hittade iaf en fin vit tapet som vi ska ha i hallen härnere och sedan fortsätter vi troligen med den uppi trapphuset och övre hallen, och sedan hittade vi en jättefin tapet som är vit i botten med mönster till allrummet på övervåningen, så då ska det bara göras då...;)

Vi har även en underbar tomt på ca 1000 kvm som ska fixas till lite. Vi vill gärna sätta en häck in till ena grannen där det är helt öppet mellan tomterna och det tycker vi inte riktigt om, lite privat vill vi ha det när vi är därute:) Det lutar åt en Tuija för jag tycker det är fint när det är grönt året om och jag hittade en web-butik där man kan beställa plantor så levereras de av ASG så slipper man böket med att få hem alla plantorna, det lär ju bli några stycken :)

Nu mina vänner ska jag ta in en trollunge som ska förberedas för läggdags.

Tack för titten och ha det gott och var rädda om er därute <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0