Härlig fredag

och solen skiner idag igen:) Och dessutom blåser det inte idag (inte än i alla fall...;)).

Idag har jag varit uppe med tuppen igen och skjutsat Trollet o bonusdottern till skolan.
Känner mig lite trött men har två killar här som springer ut och in hela tiden. De ska installera fiberlan och det skulle kopplas in i huvudjacket trodde vi för så var det där vi bodde innan. Och huvudjacket sitter så fint mitt på väggen i hallen, hur lättåtkomligt som helst.
Men hoppsan!! Då skulle det installeras i sovrummet istället... Det rummet är nog typ 7 kvm och ni kan ju tänka er hur mycket plats det är där inne när en dubbelsäng och en byrå är på plats...
Ja det var ju bara att flytta ut alla sängkläder o madrass och ställa upp sängen på högkant, men de var så himla positiva och de såg inga problem alls och då gjorde ju inte jag det heller :)

Tänk hur olika saker och ting blir beroende på vilken inställning man har...

Jag tror verkligen på budskapet i The Secret. Det du skickar ut är det du får. Tänker man hela tiden att detta kommer inte att gå, då går det inte heller. Försöker man att fokusera på det man vill uppnå hela tiden istället för de saker som man kan se som hinder på vägen dit då blir allt mycket lättare och jag tror verkligen att man kommer att nå sina mål:) Det är inte lätt att ställa om sina tankar, men när man väl lyckats med det så kommer det att generera i så mycket roligt:)
Jag håller själv på att försöka lära mig att ställa om mina tankar, det är inte lätt, men livet blir faktiskt lite roligare om man bestämmer sig för att det ska vara lite roligare, att man försöker se positivt på saker :)
So keep on smiling and the world will smile with you <3

Idag ska vi åka till plantagen och förhoppningsvis köpa buxbom som vi ska plantera på framsidan tillsammans med våra goa grannar i huset intill. Ett cykelställ ska även införskaffas så att vi kan förvara våra cyklar på framsidan. Mycket fix o trix har vi framför oss, men det ska bli kul att få lite ordning och få det lite mer som vi vill ha det :)

Nu mina vänner är det dags att gå ut på framsidan och ta en gooo fuffe med mörk choklad till och sätta upp näsan i solen en stund.... Underbart <3

Ha en underbar fredag och var rädda om er därute <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0