Ingen skön måndag...

idag har min dag huvudsakligen bestått av huvudvärk...
Vet inte om det är baskelusker som invaderat eller om det är socker o cola abstinens..
Skulle göra nästan vad som helst för ett glas (eller varför inte en hel flaska) cola och en påse godis!!!

Jag tog en bit 85% choklad till mitt fuffe förut och det var himmelskt gott, men tyvärr dämpade det inte sötsuget lika mycket som jag hade hoppats. Jag hoppas att de värsta dagarna är över efter denna hemska måndag och att det känns lättare framöver.

Pratade med en nära vän förut idag om ett hett ämne - Skitsnack.
Var går eg gränsen för denna omdiskuterade aktivitet som roar så många?
Och vad är eg skitsnack?
Om jag upplever att en person behandlar mig fel, är det då skitsnack om jag berättar det för en annan vän?
Det är ju faktiskt fakta om hur jag upplevde en sak, lika väl som att jag berättar för en vän att en annan person har gjort något bra, eller?
Berättar jag något som är negativt om en person till en annan som jag även skulle kunna säga direkt till den personen, och troligen gör också, är det då skitsnack?
Skitsnack för mig är när någon snackar osanningar om någon annan, de kanske har dragit egna slutsatser om en person som de sedan sprider vidare utan att egentligen ha någon grund eller belägg för det de säger.
Detta är ju ett väldigt hett ämne som jag tror att vi har väldigt olika uppfattning om, vart gränsen går.
Vad tycker du?

Nog om skitsnacket för nu, jag fick ett så trevligt telefonsamtal i förmiddags från en mycket god o glad vän:)
Hon kommer hit med sin underbara lilla bebis på onsdag och förgyller min dag och så ska vi fixa henne lite inför lördag då de ska ha namngivningskalas för sin lilla prinsessa :)
Jag blev såå glad och hedrad att få förtroendet att fixa henne, så jag ser fram emot en härlig onsdag :)

Eftersom vi fick mat över igår så behövde jag inte laga någon mat idag, det kändes skönt att slippa med tanke på att jag inte mått så bra, så det blev lite mozarella o tomater till mellanmål och den goda gratängen från igår till middag. Nu när jag LCHF:ar så har jag grädde i mitt fuffe så det blir nästan ett litet mellanmål det med ;)
Har lagt lite jordgubbar på tining så jag kan göra mig en go smoothie till kvällsmat och lite nötter förstås, vad gjorde jag utan nötter?? ;)

Tänkte försöka mig på att lägga upp lite bilder här på bloggen (dock inte idag, när huvudet inte riktigt är med, fast vid närmare eftertanke så vet jag inte när det är riktigt med...;))
Jag har ju mycket att lära här i denna nya cybervärld :)

Nu ska jag vila lite igen med förhoppningen att jag mår bättre imorgon.
Ha det så gott alla ni där ute <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0