Sköna söndag

Idag har det varit en riktig slapp-dag här hemma. Det är ganska skönt ibland att bara vara och inga måsten.
Jag bestämde mig igår för att börja äta enl LCHF igen. Jag testade det i drygt en månad i somras och gick ner 5 kg ganska fort. Då avbröt jag när vi åkte på en liten semestertripp och när jag sedan tänkte fortsätta när jag kom hem så började jag må illa och få ont i magen av den feta maten tror jag, så jag slutade.
Sedan har jag varit inne en sväng på GI men det blir inte den där kick-starten som jag gärna vill ha.
Eftersom det blev så när jag skapades att de glömde av att ge mig en ganska bra egenskap, nämligen tålamod, så vill jag ha snabba resultat....
Viktväktarna har funkat ett par gånger tidigare i livet, men det testade jag nu för några veckor sedan, alldeles för lite resultat det med. Så nu testar jag LCHF igen och hoppas på att det funkar snabbt för fröken otålig:)
Jag har ca 7-8 kg jag skulle vilja bli av med för att nå min trivselvikt och hoppas att det händer snabba grejer nu ;)

Jag lagade en för mig ny maträtt idag som jag gärna delar med mig av om det finns någon annan som kanske vill testa:
Köttfärsgratäng
Stek köttfärs med hackad lök, krydda efter smak
Rör ihop Creme Fraiche, lite vispgrädde, 1 ägg, vitlök, krossade tomater och salt, vitpeppar och svartpeppar.
Lägg den stekta köttfärsen i en gratängform och häll över röran och in i ugnen 225 gr ca 20 min.

Till mig la jag upp gratängen i två paprika halvor, men resten av familjen åt pasta penne till.
Supergott och superenkelt och alla härhemma tyckte det var jätte-gott:)

Om det är så att någon som läser detta också äter enl LCHF så får ni gärna tipsa om enkla och goda maträtter i kommentarerna för man får lätt idétorka:)

Den värsta biten för mig tror jag är colan.... Jag är verkligen colaberoende, igår kväll var jag sååå nära att bara frossa i mig både cola och godis, men jag lyckades stålsätta mig. Jag vet ju att de första dagarna är värst, att man bryter sockerbehovet ganska snabbt med LCHF, så det är bara att härda ut och ta ett glas vatten och göra en smarrig grädde och bär portion istället:) Och inte glömma att klappa sig själv på axeln för varje dag man står ut;)

Nu alla fina ska jag ropa in mitt lilla Troll så hon får ta sig ett litet bad innan läggdags :)

Må så gott och var rädda om er därute <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0