Vår!!!!

idag har det varit en alldeles underbar dag:)

Efter gårdagens huvudvärk var denna dag som mumma för själen.
Åkte iväg till min Sötstrumpa imorse för hon behövde låna bilen en sväng då hennes är på lagning.
Soffmys med tv4 nyhetsmorgon och lyckades faktiskt slumra en stund vilket var välbehövligt efter en natt med lite sömn.
När hon kom tillbaka fixade hon äggröra o bacon o naturligtvis fuffe och så kom ytterligare en go vän till oss, solen strålade och på uteplatsen var det lä, så där passade vi på att äta lunch och fika med näsorna i solen, och givetvis tjattrandes;) Så underbart att kunna ta vara på de stunderna med underbara vänner och härlig sol, som sagt, mumma för själen.
Jag är så tacksam att jag har turen att få ha så många fantastiskt goa vänner i mitt liv, som verkligen finns där, precis som jag finns där för dem.  Vissa av de som är väldigt nära vänner har jag inte kontakt med så ofta, men jag vet att skulle jag behöva dem så finns de där, vilken tid på dygnet det än må vara, och de vet att det är ömsesidigt, det är verkligen fantastisk vänskap. Kärlek till er, ni vet vilka ni är <3

Jag kanske ska förklara ordet fuffe som = kaffe... En bekants barn sa det en gång och jag tyckte det var ett ord som passade så bra och låter lite godare än kaffe (ja jag vet att jag är lite knäpp...;))
Hur som helst så lärde jag mig inte att dricka fuffe förrän jag var typ några år yngre än jag är idag :)
Jag har inte blivit en sån där stordrickare heller, ett par koppar om dagen är max vad jag klarar av annars blir jag helt speedad, och tycker inte att det är så gott då heller. Sedan är det viktigt vad man dricker ur, helst ska det vara en fiiin mugg, jag tror att jag skulle kunna köpa hur många kaffemuggar som helst för det finns så många fina:)
Det är inte så kul att dricka fuffe själv heller, det är verkligen en social dryck och jag vill gärna ha något till fuffet, särskilt om jag inte har sällskap... Helskumt egentligen, men så är det ;) Och - grädde!
Nu när jag kör LCHF så är det så smaskens med grädde i fuffet, eg hade jag gärna haft en liten teeniweeni skvätt socker i också, men det går ju inte nu, då pajar jag ju hela dieten, så grädde får räcka. Och en bit 85% choklad....MUMS!!
Fika är livet...;)

Efter det supermysiga besöket hos Sötstrumpan så bar det hemåt och dags för mellis som idag bestod av Mozarella o tomat igen, och till middag bidde det kokt korv med skagenröra, mmm fett o gott :)

Det känns som att min cola o godis abstinens har lagt sig, den är definitivt inte lika stark som den var igår, det var riktigt hemskt igår och tänk vad nära jag var att ge upp och bara vräka i mig allt sött jag kunde komma över, men idag är jag sååå stolt och glad över att jag inte lyssnade på han den lille röda med hornen på min axel som hejade på åt fel håll:) Haha där fick han minsann!! Och otålig som jag är så väntar jag bara på att få se ett krympningsresultat, det har ju faktiskt gått 4 dagar...

Nu ska jag se till att mitt lilla Troll kommer upp ur badet för det börjar bli läggdags för henne, sedan tänkte jag ta mig ett bad själv och tända massor av ljus och bara mysa resten av denna dagen...<3

Ha det gott där ute och var rädda om er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0