Vårvindar friska...

...kan vi ju konstatera att vi har, MEN vi har även underbara solen framme och det gör gott för lilla själen:)

Jag skulle ha haft en morgonträff med goaste M imorse efter jag lämnat Trollet till skolan, men jag hade svårt att somna igår så jag kände att jag behövde hem och sova en stund till och det visade sig att hon också var i stort behov av sömn så det blev en vilosam förmiddag för oss båda istället. Men vi tog oss ett långt telefonsamtal när vi vaknat, det funkade ju det med fast visst är det trevligare att träffas...

Min sömnlöshet berodde på att jag mådde så fruktansvärt illa igårkväll, troligen efter att jag fetade till mitt matintag rejält igår, det passar nog inte min kropp så jag tänker om igen, (velig???...jag???;))
Så från o med nu så äter jag mer "normal" LCHF. Jag har haft två fantastiska rådgivare idag som fått mig att inse att man nog ska känna in vad ens egen kropp mår bra av och inte vad andra mår bra av, tänk vad lätt det verkade och vad jag är duktig på att krångla till det, alldeles fantastiskt duktig på det faktiskt;)

Jag fick även rådet att inte fokusera så på att få viktminskningsresultat utan fokusera mer på hälsovinsterna som jag får, och de är många. Jag får ju inte blodsockerfall längre, blir inte sådär hysteriskt hungrig utan mer behagligt hungrig, magen blir väldigt lugn och framförallt så har jag inget hysteriskt godissug längre och det är underbart att slippa.
Så nu matar jag hjärnan med detta så kommer det säkert att bli jätte-bra!
Och mitt älskade fuffe med grädde och en bit mööörk choklad kommer jag att fortsätta med för det vill min kropp ha och jag mår bra av det ända in i själen, så det så :)

I eftermiddag skulle jag gått på en jobbmässa med finaste B men våra tider passade inte riktigt ihop så det blev inte så, så istället ska jag ta med trollet till färgaffären så hon ska få titta ut en ny tapet till sitt rum. Hennes rum kommer vi få gjort av hyresvärden så det är ett begränsat urval så vi får verkligen hoppas att hon hittar något hon gillar. (Och som mamma också gillar...;)) Kan någonstans ana att det kan bli en del diskussioner och kanske till och med en och annan muta från mammas sida...

Jag kom på en så underbar idé häromdagen, jag älskar att vara ute och nu har vi ju fått en underbart stor tomt och en jättemysig altan med tak över halva. Tänk om man kunde få tag i en gammal soffa som man kunde ställa därute under takdelen, alltså en riktig mjuk o go soffa. Då kan man ligga därute och läsa och dricka något gott, kanske lyssna på regnet, lite tända ljus...Underbart! Jag ska lyfta den idén med min sambo, frågan är bara var vi får plats med våra utemöbler, kanske man kan sätta tak över hela altanen eftersom vi ändå har så mycket gräsmatta... Konstigt att de flesta idéer man får medför så mycket jobb....:)
Men jag lever med en handlingarnas man, ibland hinner vi knappt bestämma att vi ska göra si eller så så har han fixat det, det är lyxigt <3

Nej nu ska jag packa ihop det jag jobbat med och strax åka iväg och hämta trollet :)

Må så gott därute och var rädda om er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0