Är du sexuell?

De flesta svarar nog jag på den frågan.
Jag har turen att vara heterosexuell, och med tur menar jag att jag har haft det väldigt enkelt i mitt liv med min typ av sexualitet, eftersom det är den enda som är accepterad fullt ut av samhället. Ingen har ifrågasatt den, jag har aldrig behövt dölja den, jag har aldrig behövt vara orolig för att människor omkring mig kanske inte accepterar mig som vän eller kollega för att jag har min sexuella läggning.
 
Idag kryllar det av olika sexuella läggningar och jag tror knappast att det är ett modernt påhitt utan det har existerat lika länge som människan funnits, det har bara inte varit någon som vågat visa den, utan man har snällt rättat sig i ledet efter de normer som någon skapat och bestämt att vi ska följa.
 
Då undrar man ju vem som besitter den rättigheten att bestämma vad som är rätt och riktigt vad gäller just sexualitet?
 
Det finns ju självklart mängder av åsikter i denna frågan och min åsikt är att ingen kärlek är fel, inte heller någon sexualitet är fel så länge ingen av parterna tar skada. Jag tycker att man kan kalla det skadefri sexualitet.
Om två människor vill samma sak så kan det väl ändå inte vara fel? 
 
En del uttrycker att de tycker det är äckligt om två homosexuella killar har sex. Men är det någon som har tvingat dem att se på??
Det finns säkerligen många heterosexuella som gillar att göra vissa saker som andra tycker är äckligt, var är skillnaden?
 
Som tur är är vårt samhälle ändå på väg till en mer öppen syn på sexualitet av olika slag, men vi har fortfarande en lång väg kvar.
Jag önskar verkligen att alla som är bi, lesbiska, bögar, transor mm mm och som är på väg att glänta på garderobsdörren, sticker försiktigt ut ena tån och blir varmt mottagna på utsidan och uppskattade, omtyckta, respekterade och älskade för den person de är med sin sexuella läggning och allt.
För du som inte kan acceptera dem som de är, vem är du att döma? Vad ger dig den rätten och framförallt hur kan du tro att du besitter den rätten?
 
Fram för skadefri sexualitet i alla dess former och underbart med Pride och HBTQ festivaler, där de som verkligen behöver det kan få känna stöd och kärlek och vi som råkar ha blivit hetero får lära oss att de är precis lika mycket värda som vi och inte alls konstiga eller äckliga.
 
Love Peace and Sexuality <3 <3 <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0