Kanindusch

Idag konstaterade jag att vår kanin är precis lika knäpp som övriga familjen här.
Hon har bott ute, men idag fick hon flytta in i ny fin bur och ska få skutta ut och in i buren som hon vill när vi är hemma.
Hon var ganska lerig när jag tog in henne så jag konstaterade att en dusch är nog nödvändig.
 
Jag har aldrig duschat en kanin tidigare och förberedde mig på en panikslagen vilt sprattlande kanin som halkar runt i badkaret i sina försök att fly.
Men nej, det visade sig att vår lilla ulltott älskar att duscha! Hon satt still och försökte nyfiket få tag i duschstrålen och smaka lite på vattnet.
 
När jag skulle duscha henne i bakdelen vilken var ganska skiten eftersom hon är väldigt långhårig just där så ställde hon sig snällt på bakbenen med stöd mot en handduk som hängde över badkarskanten så jag kom åt ordentligt att duscha henne där. Som om hon inte gjort annat än blivit duschad.
 
Ja jag fattar att hon inte medvetet ställde sig så, men ni fattar att jag blev helt förvånad över detta coola beteende.
Kort o gott, vi har världens coolaste kanin och hon är säkert så cool för att hon är lite knäpp :)
 
Imorgon ska vi iväg och klippa klorna på henne och det skulle inte förvåna mig om hon gillar det med. Ser framför mig hur vi har kvällsmys hon och jag, hon ligger gott i mitt knä medan jag filar hennes klor.... ;)
 
Funnybunny kramar till er alla ♥

Kommentarer
Postat av: Anna

Inte alls nyfiken på hur ni andra i familjen gör när ni duschar.

Svar: Jamen det kan du få fundera på min kära vän :)
LillaMaya

2012-08-08 @ 11:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0