Underbara lördag <3

Dagen började bra med underbar lååång sovmorgon, blev sedan väckt av kärleken som serverade frukost på sängen såhär en helt vanlig lördag mitt i livet ♥
 
Tog en promenad ner till torget med min fina granne och köpte en välbehövlig nagelfil av sandpapper, storshopping minsann! Har blivit rekommenderad glasfiberfil och många säger att de är bäst, men mina naglar gillar inte alls den filen. De bara delar sig och blir skittråkiga så nu har jag investerat hela 20 kr på en traditionell skitabra fil :)
Blev också lycklig över att hitta galltvål inne på Ica! Har letat efter det länge och nu hade de minsann det - slut på fläckar som inte går bort!
 
Efter denna fantastiska shoppingtur bjöds det på fika hos fina grannen vars hem numera blivit namngett till café Söder av undertecknad, där fick man fuffe och fiffirutor (hembakta såklart) och det var smaskens (eftersom det är lördag så får vi äta godis och annat krafs jag och min älskling).
 
Eftermiddagen har ägnats åt att samla ihop gamla saker som inte används i detta hem längre för att dra med till en bakluckeloppis imorgon. Inser att vi behövt ett större bagageutrymme trots en Saab-combi.... Hur mycket saker samlar man på sig egentligen?? Men men nu får vi se om det finns andra som gladeligen vill bli sambos med våra gamla avlagda prylar. Premiär för dylik aktivitet för oss - spännande!
 
Gillar verkligen återvinningsstuket och köper gärna begagnat i bra skick själv till en betydligt billigare peng än nyskick. Eftersom jag inte sopsorterar och jag kör bil så får jag väl se det som mitt bidrag till en liiiite bättre miljö på vår jord :)
 
Nu mina vänner tänker jag ta ett litet soffhäng och bara njuta av resten av denna dag ♥
 
Happy lördag everyhopa ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0