Happy day

Japp, idag hände det! Jag fick besked att jag börjar mitt nya jobb som receptionist den 1 mars! Underbart, spännande, skitkul och jaa superlativen haglar i känslorna kring detta :)

Inte nog med det. Jag var även iväg till Vårdcentralen idag för att kolla min hals som har gjort ont sedan i torsdags. Tänkte att det kunde vara en liten halsfluss som byggt bo och då kan man ju få lite piller så den motas bort ganska omgående. Jag var nog med om det lustigaste läkarbesöket jag har upplevt ever...

Handskakning och presentation. Dr: Vad har din man gjort eftersom du har ont i halsen?
Där undrar jag lite förvirrat vad han menar herr Dr... Dr: ja han måste ha gjort många dumma saker eftersom du behövt gapa på honom så du fått ont i halsen, hahahaha!
Ok, mina tankar gick ju åt ett helt annat håll vid den frågan....;)

Herr Doktor tittar i hals, öron, lyssnar på lungor osv, ingen halsfluss konstateras, endast virus.
Dr: Jag kan skriva ut cocciliana mot hostan.
Jag: Nej tack jag vill inte ha cocciliana.
Dr: Va?? Varför??
Jag: Det är morfin i den, jag vill inte ha morfin.
Dr: Va? Vad är det för fel på att bli lite hög??, hahahaha!
Jag: det tar sån tid att landa, jag kan väl ta Bisolvon?
Dr: Jaja, hahaha, du kan ta Bisolvon. Då denne Herr Dr är av annan härkomst än jag själv så låter det där sista typ som ur Lady o Lufsen på julafton, "hunden pratar med mig, mama Mia".

Jag: Hur är det med smittorisken? Smittar jag andra nu? (viktig fråga eftersom jag suttit härinne i en vecka och börjar få sällisabstinens)
Dr: ja du smittar så länge du har symptom...
Jag: Ok då får jag hålla mig hemma tills jag är symptomfri då?
Dr: Nej du får inte kyssa dem du träffar bara!
Jag: Va?? Shit det blir ju knepigt....;) Men då kan jag alltså fika med någon utan fara för den andres liv?
Dr: Ja men bara om du låter bli att kyssas eller dricker ur samma mugg, hahaha:)

Jaa det var mitt första läkarbesök på min nya Vårdcentral, och eftersom det var över förväntan underhållande så lär jag komma tillbaka om behov finnes, för hellre en lite halvtokig kul Dr än en streber som knappt går att prata med!

OCH jag fick en efterlängtad alldeles underbar fuffestund med min fina vän som jag inte träffat på flera år, dock utan kyssar och med varsin kaffemugg ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0