En alldeles ovanlig torsdag

Idag startade jag min dag med en ordentlig sovmorgon och skuttade sedan upp och fixade mig snabbt för att hinna ta en brunch med finaste tjejerna på café Tant Rut här på torget. Vilken härlig start på dagen, texmexsallad och underbart sällis toppat med grymt gott fuffe :)

Efter det åkte jag och hämtade mitt lilla troll och så åkte vi in till stan för hon skulle gå på bio med sin gudmor.
Eftersom det var deras grej så följde jag inte med in och såg filmen utan jag tog mig en fuffe till i det fantastiskt mysiga fiket som ligger inne i Bergakungen.
Där satt jag i nästan två timmar och roade mig med att bara titta på folk. Det är något av det roligaste jag vet att bara kolla in alla som går förbi, kolla in vad de gör, vad de har på sig, jaa helknäppt kanske men jag vet att jag inte är ensam om att vara road av denna studie.

Innan vi åkte hem roade vi oss kungligt inne på toan, det fanns nämligen en toalett med både en pytteliten toastol och en normalstor toastol inne i samma toalettrum, den valde trollet att vi skulle använda för uträttande av våra behov efter fuffe o dricka. Det var en annorlunda upplevelse att sitta där på rad och typ kissa ikapp, men lite roligt var det allt tyckte vi, särskilt min förtjust fnissande lilla trollunge :)

Jag har upptäckt att det faktiskt går utmärkt att använda sig av McDonalds utbud även när man kör kolhydratsfattig kost, två cheeseburgare fick hänga med hem, brödet kasserade jag, strimlade vitkål och rörde ihop en kall sås på gräddfil, dijonsenap lite majjo och kryddor, fix o färdigt på 5 min och faktiskt jättegott.

Är fortfarande stolt över att jag ännu inte ätit vare sig socker eller snabba kolisar, ännu mer stolt kommer jag vara när jag kommit igång ordentligt med träningen också :)

Kram på er <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0