Here we go again :)

Oj vad längesedan jag skrev här... Men vad glad jag blev när jag dammade av min login och såg att det var så många som varit inne och även kommenterat trots att det inte hänt något på länge här :)

Nytt år har det blivit och massor med planer för det nya året har jag.

Bl a har jag gett mig in i GI-kostens värld igen, dock inte på Rivstarts nivå, min kropp fixar inte riktigt att utesluta kolhydrater helt, så lite kolisar äter jag :) Jag känner att det gör inget om jag inte rasar i vikt, utan den största vinsten just nu är att jag inte proppar i mig socker och cocacola och därmed inte heller känner mig helt pluffsig, och inget blodsocker som åker berg o dalbana. Det är faktiskt en stor vinning i välbefinnande!
Träning ska också få bli en del av mitt liv, så welcome new life!

Vi har också planer på att skaffa en liten vovsing under våren/sommaren, det ska bli så kul! Jag har velat ha hund i många år, men min allergi har satt stopp för det, men nu ska min chef som är homeopat få hjälpa mig med den biten och så satsar vi på en ras som inte fäller så hoppas vi att det går vägen:)

Idag var vi iväg en sväng till Ikea och lustigt nog var vi långt ifrån ensamma om den idén, hur mycket folk som helst, men vi fick shoppat lite av de saker vi tänkt oss, bl a ett nytt duntäcke. Vi testade att köpa ett stort och då fick vi ju även shoppa ett nytt påslakanset, så det ska bli gott att krypa ner i renbäddad säng med nytt härligt täcke och se om det blir slagsmål om det på nätterna eller om vi kan samsas :)

Nu ska jag skutta in till min fina granne och fuffa lite och uppdatera vad som hänt under veckan som gått!

Kram på er



Kommentarer
Postat av: Marina

Lilla Maya - det är min Maya det! Kul att hitta din blogg! Jag håller tummarna för att även din hästallergi har vuxit bort, så du kan ta med din blivande vovve o promenixa med mig o Limerick på Nääs med en härlig fika efteråt! Kramar

2012-01-08 @ 20:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0