How do I do?

Jaa det undrar jag verkligen... Efter att ha testat alla möjliga dieter mellan himmel o jord och allt har varit jobbigt, kanske står ut ett par veckor max och sedan fallit tillbaka i gamla mönster igen, innefattande cola och socker i mängder...

Men inte denna gång, än.... Det är nu 3,5 vecka sedan sockret och jag gick skilda vägar och det var bara jobbigt de första dagarna då jag hade huvudvärk och var väldigt trött. Jag har inte känt något sug överhuvudtaget på socker eller annat gottigt. Helskumt! Men vad tacksam jag är och jag må uppfattas som tjatig, men detta är stort för mig, megastort.

Nu har jag funderingar kring om jag t ex skulle ta honung i teet, skulle jag trilla dit igen då? Är jag som en nykter alkoholist? Typ sugarfree sugarjunkie? Jag vet ju inte detta och jag har inte vågat testa, för jag är såå tacksam att det gått så bra som det gjort hittills.

Någon dag kommer jag kanske att testa, men är nog inte riktigt redo för det än. Det finns ju mängder med recept på div GI gottigheter, men jag har inte testat det heller, men det kommer en dag när jag är redo att pröva på detta troligen...

Ja så jag fortsätter min osötade resa mot framtiden, med glädje och stolthet :)

Ta hand om er därute <3

Kommentarer
Postat av: Linn

Kika gärna in & delta i min veckans blogg tävling!

3 vinnare dras ikv med hjälp av en slumpgenerator så alla har lika stor chans, how awesome? ;)



-> http://linnhahne.blogg.se/2012/january/veckans-blogg.html#comment

2012-02-05 @ 10:35:04
URL: http://linnhahne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0