ju värre det smakar...

...desto nyttigare är det. Ja så är det ju ofta, att det som inte tilltalar våra smaklökar är desto bättre för vårt välmående.
Det blev jag varse i går när jag lyckats bli av med febern som helt oinbjuden och dessutom ovälkommen slog sig helt obekymrat ner i min kropp, den bjöd dessutom med sig en lika ovälkommen gäst till - förkylning.

För att lyckas mota bort även den sistnämnda gästen tänkte jag testa ett nytt knep, att bränna ut de ovälkomna baskeluskerna. Eftersom jag inte är svärdslukerska och då inte kan använda mig av den metoden så testade jag ingefära. Jojagtackarjag! Rackarns bananer vad det brände! Men jag gav mig inte utan sippade någon dl då och då under dagen och när kvällen kom: Simsalabim! Jag mådde såå mycket bättre, det enda som finns kvar av besökarna är lite täta luftrör, vilket jag alltid får stå ut med ett tag efter den kategorin av besökare.

Så jag tror bestämt att det är så att ju värre du utsätter smaklökarna dess bättre mår du på sikt.

Jag måste också passa på att slå mig själv lite för bröstet och än en gång uttrycka min stolthet över mig själv, nu har jag varit helt sockerfri i två veckor!!!! Och det känns inte ens jobbigt?!

Jag tror att hela hemligheten för mig ligger i att denna gången gjorde jag det inte för att tappa kilon, utan för att må bättre, slippa mitt sockerberoende och ihop med det slippa en blodsockerbergodalbana. Att jag sedan har tappat ett par kilo på dessa två veckor och att jag har en mage som minskat i storlek radikalt och jag känner mig inte det minsta uppblåst, det är riktigt stora bonusar på vägen. Helt underbart!

Kramar på er alla fina <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0