Socker? Nej tack, men en spott i näven, en treo och ett par nya dojor tack!

Idag fick jag en inte så rolig överraskning, vill inte gå in på här vad det handlade om för jag vill inte hänga ut någon/några, men jag kan summera det hela med att jag känner mig rejält lurad, lite arg och väldigt besviken.

När man då är en sugarjunkie som jag varit tills helt nyligen (läs en vecka tillbaka) så är det väldigt lätt att falla in i sockerfällan igen, för någonstans kommer gärna en tanke att " jag kan ju unna mig lite gottis bara idag för jag är värd det nu när jag känner mig så här" , men se den tanken kom aldrig!

Ni som själva är som jag fattar nog precis vad jag talar om så jag känner mig otroligt glad över att den tanken och känslan uteblev, helt otroligt faktiskt.

Jag har dessutom utsatt mig för frestelse, jag var inbjuden till en granne på Tupperwarepartaj och då hör det ju till med riktig gofika, ju smaskigare dess bättre. Inget undantag ikväll, vår värdinna hade kvällen till ära bakat fantastiskt fina semlor och med tanke på de andra gästernas njutningsfulla läten medan de mumsade i sig dessa tilltalande skapelser så var de uppenbarligen dessutom väldigt goda.

Jag tog en fuffe och var helt nöjd med det, och det mina vänner, det kändes som en stor seger:) Jag var inte det minsta lockad att smaka på dessa sockerstinna bakverk.
Maya vs Socker: 1-0! YES!! Nu snackar vi en riktig högoddsare för själv hade jag inte satt ens en femtioöring (om de funnits kvar) på det otippade resultatet för en vecka sedan.

Jag hoppas att ni har överseende med att jag är grymt stolt över mig själv och det tänker jag fortsätta att vara så länge jag står som segrare i min kamp mot sockret.

För att knyta an till dagens rubrik så vill jag summera med mitt favvouttryck när man råkar ut för liknande händelser som den jag nämnde i början av inlägget: Det är bara att spotta i nävarna, ta en treo och gå vidare!

Tack för idag och var rädda om er därute <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0