the Dark side

Chokladälskare som jag är så är jag mycket tacksam för att det finns alternativ till schweizernöt och mjölkchoklad när man försöker avgifta sig från sockerberoendet, nämligen riktigt mörk choklad....

Jag tror att jag utan minsta lilla överdrift kan kalla den mörka chokladen för min räddare i nöden, för hade inte den funnits hade jag troligen aldrig klarat mina 10 senaste dagar utan socker och snabba kolisar.

Höjdpunkten på dagen är när jag, gärna med sällis, får ta min goa fuffe med en bit av denna lifesaver, den ger mig njutning och jag känner mig helt nöjd, inte sötsugen det minsta, lovely...

Testade att göra egen coleslaw igår och den blev så rackarns god så jag körde en repris idag igen, lika gott idag.
Så då kan jag bocka av ytterligare en sockerfri dag i almanackan och har dessutom skrämt bort 1,5 kilo kroppsvikt sedan i måndags, vilken bonus!

Faktum är att det inte är kilolossningen som känns viktig denna gången, utan mitt välbefinnande, och jag ser viktminuset som en bonus och det känns annorlunda och riktigt nice.

So folks, I have turned to the Dark side in the chocolateworld...

Kramar till er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0