Mitt i sommaren

gör vi ett ryck jag och min käre sambo.
 
Jag har ju tidigare skrivit om att jag gjort slut med socker och snabba kolisar i början av januari.
Det var en fantastisk resa med en jämn blodsockernivå, och en förlust av 9 kilo på min kropp som låg i farozonen att inta en form av Barbapappa. Jag åt inte socker eller snabba kolisar på 6 månader och det kändes helt underbart.
Trots det så började jag äta lite godis på lördagar och det funkade bra och var faktiskt gott. Sedan kom sommaren med glassuget...Ojojoj och med det även lite kakor och annat slask... Detta har pågått sedan midsommar ungefär och typ var och varannan dag, men nej nu får det vara nog!
 
Att min sambo är med på detta är kul och en extra sporre. Nu vet jag ju att jag klarade det ganska enkelt måste jag säga så jag förväntar mig att det är så nu med. Frukt äter vi så jag säger inte att vi följer någon erkänd diet, vi kör vårt eget race och det känns rackarns gott att slippa känna sig uppblåst och sur i magen varje kväll :)
 
Sedan sist har jag även lyckats med bedriften att ta grönt kort i golf :) Skitkul! Har idag blivit medlem i golfklubben alldeles intill där vi bor så nu ska jag ha ner mitt handikapp från 54 till 36, here we go! :)
 
Avslutar med en liten bild på mig i golfmundering
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0