Det medmänskliga mångfaldspartiet

När man ligger sjuk så funderar man mycket, iaf gör jag det. Och vad funderar jag på då? Jo jag funderar på att bli Statsminister!
Jag tror att Jimmy Åkesson också låg hemma sjuk i sin soffa och tyckte att han kom på en genial idé när den tanken slog honom, Skillnaden är bara att jag blir förhoppningsvis frisk snart och mitt parti skulle vara det medmänskliga mångfalds partiet. Ingen liten skillnad det där.... 
 
Landet Sverige, landet där vi tar emot människor från andra länder som av olika anledningar inte kan bo kvar i sitt hemland med risk för sina liv. De flyr till trygga Sverige och de är välkomna.
Vi ordnar med hemspråksundervisning för barnen, svenskakurser för de äldre som behöver lära sig språket, tv-kanaler på många olika språk, vi bygger moskéer så att de kan fortsätta att tjäna sin Gud även här.
Vi är med andra ord mycket gästvänliga och jag tror verkligen att detta är uppskattat av dessa människor och det är ju jättebra.
 
Men helt plötsligt kommer någon bestämmare i Sverige på att det här med rasism är inte bara att kalla dessa människor av annan nationalitet för div skällsord, att neka dem jobb pga deras ursprung osv, utan rasism är helt plötsligt när vi svenskar i Sverige sjunger vår Nationalsång på vår Nationaldag. 
Vad hände här?? Någon bestämmare hade verkligen otur när den tänkte! Jag har sjungit vår Nationalsång ihop med personer av annan härkomst än Sverige och såvitt jag vet har de inte behövt att gå i terapi efter detta. 
 
Sverige är ett fritt land och vi har yttrandefrihet, men vi får inte sjunga vår Nationalsång??
Välkommen till dubbelmoralens Mecka! 
 
Man kom på efter jagvetintehurmångaår, att Kalle Ankas Jul innehöll en liten färgad flickedocka som symboliserade otrevligheter, som jag förstår när jag läste på om detsamma, så hon togs bort från filmen, fine.
 
Men - Hur i hela friden kan en pepparkaksgubbe i ett Lussetåg vara rasistisk?? Det kan jag inte förstå. En vän till mig sa häromdagen: Snart ska väl Stjärngossarna bort för de påminner om Kukuxklan.
Jaa det är väl bara en tidsfråga innan en bestämmare har otur igen när den tänker och Stjärngossen ska bort.
 
Jag är verkligen ingen rasist, men det som håller på att hända i Sverige är ju ta mig tusan rasism mot oss svenskar och det är INTE våra invandrare som ställer till detta, det är ju våra egna bestämmare, hur galet är inte det?
 
Våra invandrare måste sitta hemma i sina stugor och skratta åt dumfolket som håller på att utplåna sig själva och sina traditioner. 
 
Nej, när jag blir Statsminister så kommer det medmänskilga mångfaldspartiet låta svenskarna få ha sina traditioner och alla våra nysvenskar får ha sina traditioner i sina moskéer och synagogor och alla gör det de vill så länge man inte skadar någon annan. 
 
OCH de som är sjuka ska få sin lagstadgade rätt till ersättning utan att det sitter krusedullpellar och bedömer läkarintyg som om de vore mer kompetenta än läkaren själv.
 
OCH man kan få gå i pension när man är 60 så man ger arbetstillfällen till de yngre som inte får några jobb, och så kan man få passa på att njuta av livet utan massa måsten innan det är dags att dra vidare till evigheten.
 
OCH alla sexuella människor får vara hur sexuella de vill åt vilket håll som helst, bara man inte skadar någon annan. 
 
Länge leve pepparkaksgubben!! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0